11 Mart 2015 Çarşamba

Rahat uyu Sam Simon


İnsanların hayatındaki ihtiyaçlar sınırlıdır. Para çok önemlidir ama aşırı para da aynen parasızlık gibidir. Belli bi noktadan sonra harcanamaz hale gelir. 
Fakat çok parası olan insanlar bunu harcamak için değil, güç sahibi olmak için kazanırlar. Ve kazandıkları bu gücü genelde güçsüz insanları daha da ezerek, kişisel egolarını tatmin ederler. Ki aslında bu insanlar kendilerini hayatta çok güçsüz hisseden zavallılardır.

Eğer ki bir insan çok fazla para kazanarak güc elde etmiş ve bu gücü diğer insanları ezmek için değil de gerçekten diğer canlılara yardım etmek için kullanıyorsa gerçekten güçlüdür.
Canlılara iyiliği kimselere gösteriş için yapmazlar, sevap hanelerine yatırım olsun diye de yapmazlar, vicdanlıdırlar, vergiden düşmek için de yapmazlar, başkalarının üzerinde tahakküm kurmak, onları kendisine borçlu hissettirerek bağımlı yapmak için de yardım etmezler. Bu yardımları kendilerine çıkar olsun diye de kullanmazlar.
Onlar gerçek insandırlar. Akıl ve vicdan vardır onlar da... Ne yazık ki bu ikiyüzlü, sahte dünyada fazla kalmazlar. 
Onlardan biri de Sam Simon'dı. The Simpsons yaratıcılarından. Sıkı bir hayvan özgürlüğü aktivisti, 25 senedir vegan olan Sam Simon. Ne yazık ki uzun süredir savaştığı kanser hastalığına yenilerek hayatını kaybetti.
Aktif olarak sokakta, hayvan özgürlüğü protestolarındaydı, sahipsiz hayvanlar için barınaklar açtı, sokakta yaşayan kimsesiz insanlara yemek dağıtan bir organizasyon kurdu, fok avının durdurulması için 1 milyon dolar bağış yaptı, kürkleri için işkence çektirilen ve öldürülen koca bir kürk çiftliğini satın alıp içersindeki vizonları kurtardı. Ölürken de mirasının 100 milyon dolarını hayvanlar için çalışan derneklere bağışladı.
"Veganizm, açlık ve iklim değişikliği ele alındığında, nerdeyse dünyanın yüzleştiği her probleme bir cevaptır." Sam Simon...
Toprağın bol olsun Sam... 

4 yorum:

Balthus dedi ki...

bende dün öğrendim öldüğünü, Sam Simon'dan haberim yoktu doğrusu.Simpsonlar deyince aklıma jenerikten matt groning geliyordu.ne diyelim,üzüldüm...

Nerde Trak Orda Bırak dedi ki...

Sam Simon ismini jenerikte bazen görüyordum. Doğrusu benim de hayatı hakkında hiç bir fikrim yoktu, ama öldüktan sonra aktivistliği ve yardımları görünce üzüldüm ölümüne. Ne diyelim toprağı bol olsun...

Begonvilli Ev dedi ki...

Bu tür insanları kaybetmek beni çok üzüyor. Örnek olası, yetenekli ve vicdanlı insanların eksikliği elbette üzücü. Toprağı bol olsun ve huzur içinde uyusun..

Nerde Trak Orda Bırak dedi ki...

Böyle insanların sayesinde bu dünya dönüyor. Sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...