10 Ocak 2012 Salı

Herkes alsın diye - I -




Afitap genç ve güzelce bi hanımdı. Henüz yeni evliydi ve evini çekip çevirmek konusunda çok hevesliydi. Bu konuda başarılı olmak istiyordu. Yani evinde kuş sütü eksik değilmiş gibi kusursuz gösterip, fakat gayet ekonomik bi bütçeyle ay sonunu getirmek hedefiydi.
Bu kuş sütünün eksik olmama durumu baba evinden kalma bi alışkanlık,  yok yahu görgüsüydü. Babası Toprak Mahsülleri Ofisinde müdürdü. K….. ilçesine tayin olana kadar kıt kanaat geçiniyorlardı. Annesi ay sonunu getireceğim diye neler yapacağını şaşırıyordu. Az malzemeyle çok lezzet arayışında başarılı olduğu da söylenebilinirdi.
Dediğim gibi taaa kiii K….. ilçesine tayine kadar. K…. ilçesi oldukça bereketli arazilere sahip bi kasabaydı. Ve cukka yemeye de oldukça müsaitti. Afitap’ın vicdansız ve cüzdansız babası da gözünü kararttı ve cukkalamaya başladı.
Cukkalama durumundan sonra, önce mutfaktaki tariflerin içeriği ve tabii lezzeti değişti. Sonra evin içindeki eşyalar; kaliteli mobilyalara, kristallere dönüştü. Tabii aile üyelerinin gardropların da değiştiğini söylememe bilmem gerek var mı?
Herkesle samimi konuşan annesinin üzerine bi vakar durum, bi asillik mi geldi ne? Burnu havalarda hanfendi. Kabul günlerine giderken saçlarını anjelik topuz yaptırmaya başladı. Boru mu bu, para gani…
Artık onlar asil sayılıyorlardı, açıkçası hırsızlık pardon cukkacılık yapmalarına rağmen! Artık herkes değildiler. Herkes gibi dar gelirli falan olmadıklarından pahalı zevkleri onları geliştiriyordu. Hah hah haaaaa!!!
Tüm bu olup bitenler Afitap 14 yaşındayken başlamıştı. 17 sine geldiğinde görücüler bu zengin ve asil kızcağızı isterken kapı eşikleri aşınmaya başladı.
Ama onun gönlü sağlık memuru Kamil’e düştü. Anne, baba ‘’olmaz olmaz bu iş olamazzz, çok yalvarma bu iş olamazzzz’’ demelerine rağmen, Afitap diretti; ‘’evleniciim de evleneciim. ‘’ Baba baktı olacak gibi değil, aldı kızını karşısına, ‘’bak kızım Kemal iyi hoş effendi ve az da sinsi bi genç. Hakkını yemeyeyim bu durumda. Fakat mesleği memur o yüzden olmaz diyorum.’’ ‘’Fakat babacıım siz de memursunuz.’’ ‘’A benim salak kızım, sağlık memeuru ile benim müdürlüğüm bir mi? Valla biz seni bu kadar saf mı yetiştirdik ,inanamıyorum? Bu adam sağlık memuru nasıl cukka yapacak? Neyle geçinceksiniz? 14 yaşına kadar olan durumumuzu biliyorsun, hatırla.’’ ‘’Olsun babacıım, ben ev idare ederim, kız meslek lisesine gittim. Ev idare dersinde hep 7 alırdım. Aslında hakkım 9 du ama Cavidan cadısının notu kıttı.’’
Gürgen Bey sinirlenmeye başladı. ‘’ Eehhh yeter beee, başlıcam senin Cavidan cadından. Bak kızım evlenirsen evlen dicem ama babacıımmmm bu ay sıkıştık bize borç falan dersen, hiççç umrum olmaz.’’
‘’Olsun babacıımm, olsun. Ben eski günlerimizden pratiken ve ev idaresi dersinde de teorik olarak ders aldım. Evimi geçindirmesini de bilirim icabında. Lütfen artık bana karışmayınız. Madem asil bi aileyiz, asaletimize gore davranalım.
Nah asilliz… sen görceksin gününü…
Kara kara düşünmeye başladı Gürgen Bey. ‘’lan bu geçinemez de benden para uçlanmamı isterlerse benim binbir riskle cukkaladığım paraları, sinsi Kemal yerse, ahhh ulan ahhh, evladın mı var, derdin var’’ diye geçirdi…

Devam edecek

2 yorum:

Yasemin Kokulu Bir Hayat dedi ki...

bıraz tersten baslamısım okumaya sanırım ama harıka yazmıssın

Nerde Trak Orda Bırak dedi ki...

Sen söyleyince fark ettim, yerlerini böyle kaydetmesiydim daha iyiydi, karışıklık yarattı... Neyse. Teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...