14 Ağustos 2011 Pazar

Olur olur, o da olur...



Edebiyat dünyası Elif Şafak’ın yaptığı söylenen intihali konuşuyor roman çıktığından beri.
Her iki romanı da okumadığımdan bi şey diyemeyeceğim. Fakat yapmış olması da muhtemeldir.
Çünkü bunu yapan yazarlar var Türkiye’de. Beni şaşırtan bu ülkede, her değdiğin insanda o kadar hikâye varken, intihal yapmak.  Türkiye’de yaşayan bi yazar için oldukça kısır bi hayalgücü diye düşünüyorum.  Boşuna mı çıkmış ‘ benim hayatım roman’ deyimi. Dışarıdan en pırıltılı görünen insanın hayatından dahi neler çıkıyor.
Elif Şafak’da benim asıl takıldığım nokta; gereksiz bi mütevazılık hali.  Gerçekten mütevazı olsa, tamam diyeceğim. Aslında bu mütevazılıktan da öte, üniversite master tezini Mevlana hakkkında yaptığı için;  ‘’bi lokma, bi hırka’’ ‘’erdim, hayatın sıırna vakıf oldum, uçmak üzereyim’’ tadında kanaldan kanala romanını pazarlamak için koşturmasını hayretle izliyorum. Gerçekten böyle biri olsa, bu kadar çok pazarlama yapmak durumunda olur mu insan? Üstelik  ben erdim, ben akıllıyım, ben başarılıyım, diye gizliden gizliye parmak sallaması da itici oluyor.
Bu sabah Cnn canlı yayındaydı.
Canlı yayından yaşanan olayı anlatmadan önce son Holivud modasından bahsetmem lazım ki, sabah yaşananlar daha iyi anlaşabilsin. Holivud’da kitap şeklinde çantalar moda olmuş. Bir zamanlar ‘akıllı olmayı ünlü olmaya tercih ederim!’ diyen Nathalie Portman’ın son filmi Siyah Kuğu filminin galasında elindeki Fransız tasarımcı Olympia Le Tan tasarımı kitap çanta, gençler arasında da oldukça moda olmuş.  Kitap ismi:‘’Lolita’’
Bu sabah canlı yayında Elif Şafak’ın editörü sürpriz bi şekilde geldi ve bu çantadan esinlenerek, İskender’in çantasını  Elif Şafak’a hediye etti. Gönlü yüce Elif Hanım, ‘aaa çok hoş, çok güzel’ falan gibi sözler söyledi. Spiker buna nasıl baktığını, böyle ürünler olabilir mi falan diye sorduğunda, ‘olabilir, olabilir, neden olmasın, sıcak bakıyorum’ dedi.
Bundan sonraki günlerde edebiyatın yan ürünlerini de rastlarsak şaşırmamak lazım.
Elif Şafak’ın para kazanma isteği beni ilgilendirmiyor. Beni ilgilendiren kısım, hırka ile ömrümü geçirip, elmadan başka bi şey yemiyorum deyip, bunları yapması. Bu yaptıkları diğer başarılarını silip süpürüyor.
Ayıp oluyor ama hem bize, hem de master  tezini yaptığı Mevlana’ya.
En bilinen sözü neydi Mevlana’nın:  Ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol…




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...